SKREVET: 28.sep.2011 / KLOKKEN: 23:30

I dag var den frste dagen med "skole". Sto opp litt fr sju og gikk ned og spiste en veldig god amerikansk frokost! Klokka tte begynte vi med forberedelseskurset. Vi var alt i alt 100 au pairer fra 22 land. Kjempe morsomt mte s mange fra s mange forskjellige land. Kurset var veldig morsomt og vi ble delt inn i grupper og fikk forskjellige oppgaver. Kvart over fire sluttet "skolen", og halv fem satte vi oss p en turbuss inn til New York.

Det var helt uvirkelig endelig se byen som aldri sover-live! Vi s gule skolebusser og taxier, demonstrasjoner, masse steder der det har blitt spilt inn filmer. Som f.eks National treasure, men in black osv. Vi kjrte forbi der de bygger det nye World trade center (det var sykt), vi stanset ved en plass der du s the statue of liberty ganske godt, vi spiste mat, kjrte igjennom 5th avenue og var selvfleglig innom Times Square! En kjempefin, og slitsom tur.

I dag har det nok en gang vrt en lang skoledag med blant annet frstehjelp. S n skal jeg mte noen jenter til middag, og s drar vi videre til et kjpesenter i nrheten :)

Bilder skal jeg f lagt ut asap, men har ikke tid n.

-Mathilde

SKREVET: 27.sep.2011 / KLOKKEN: 00:49

Ja folkens, da er jeg endelig her! og jeg gleder meg til alt som er i vente!
Det hele startet i dag tidlig da jeg dro p Gardermoen og sa hade til min kjre mamma, Silje og Camilla. Det var ufattelig trist, men ogs uvirkelig tenke p at jeg kanskje ikke ser de p ett r!! Uansett s mtte jeg ei annen jente (Camilla) som skulle reise med samme fly. Vi skal begge vre au pairer ett r, s det var godt ha noen ved siden av seg p turen.

Selve flyturen gikk kjempefint! Vi kunne velge mellom masse filmer se, ogs sov jeg en del. Turen varte vel i ca 8 timer. Og med en gang vi gikk ut av flyet slo varmen i mot oss. 25 grader er ikke feil i slutten av september! Etter mye ksting inn til visadelen, kom vi endelig ut og satte oss inn i vr transport. Det var en supermorsom fyr som kjrte oss, og det var s mye spennende se p! Vi kunne se New york ikke langt unna. Da vi endelig ankommet hotellet fikk vi masse informasjon og utdelt romnkkel. Jeg deler rom med ei fra Tjekkia og Brasil.

Jeg har hatt det superfint hittil. Mtt s mange koselige folk! Ogs spiste jeg middag med en herlig gjeng! Denne gjengen bestod av 3 tyskere, 2 braselianere og Camilla. Har ikke ledd s mye p lenge :D

N er jeg supersliten btw... Klokka er bare 6.45 pm her i New Jersey, men hjemme er den 00.45 am! Rart tenke p.. Men n skal jeg ta meg en dusj, slappe av litt og g ned til Camilla :) S satser p f oppdatert dere s fort som mulig. M bare skaffe meg adapter. Men vi skal p guidet tur inn til New york i morgen, s ordner det vel der.