SKREVET: 28.sep.2011 / KLOKKEN: 23:30

I dag var den første dagen med "skole". Sto opp litt før sju og gikk ned og spiste en veldig god amerikansk frokost! Klokka åtte begynte vi med forberedelseskurset. Vi var alt i alt 100 au pairer fra 22 land. Kjempe morsomt å møte så mange fra så mange forskjellige land. Kurset var veldig morsomt og vi ble delt inn i grupper og fikk forskjellige oppgaver. Kvart over fire sluttet "skolen", og halv fem satte vi oss på en turbuss inn til New York.

Det var helt uvirkelig å endelig se byen som aldri sover-live!  Vi så gule skolebusser og taxier, demonstrasjoner, masse steder der det har blitt spilt inn filmer. Som f.eks National treasure, men in black osv. Vi kjørte forbi der de bygger det nye World trade center (det var sykt), vi stanset ved en plass der du så the statue of liberty ganske godt, vi spiste mat, kjørte igjennom 5th avenue og var selvføleglig innom Times Square! En kjempefin, og slitsom tur.

I dag har det nok en gang vært en lang skoledag med blant annet førstehjelp. Så nå skal jeg møte noen jenter til middag, og så drar vi videre til et kjøpesenter i nærheten :)

Bilder skal jeg få lagt ut asap, men har ikke tid nå.

-Mathilde

SKREVET: 27.sep.2011 / KLOKKEN: 00:49

Ja folkens, da er jeg endelig her! og jeg gleder meg til alt som er i vente!
Det hele startet i dag tidlig da jeg dro på Gardermoen og sa hade til min kjære mamma, Silje og Camilla. Det var ufattelig trist, men også uvirkelig å tenke på at jeg kanskje ikke ser de på ett år!! Uansett så møtte jeg ei annen jente (Camilla) som skulle reise med samme fly. Vi skal begge være au pairer ett år, så det var godt å ha noen ved siden av seg på turen.

Selve flyturen gikk kjempefint! Vi kunne velge mellom masse filmer å se, også sov jeg en del.  Turen varte vel i ca 8 timer. Og med en gang vi gikk ut av flyet slo varmen i mot oss. 25 grader er ikke feil i slutten av september! Etter mye køståing inn til visadelen, kom vi endelig ut og satte oss inn i vår transport. Det var en supermorsom fyr som kjørte oss, og det var så mye spennende å se på! Vi kunne se New york ikke langt unna. Da vi endelig ankommet hotellet fikk vi masse informasjon og utdelt romnøkkel. Jeg deler rom med ei fra Tjekkia og Brasil.

Jeg har hatt det superfint hittil. Møtt så mange koselige folk! Også spiste jeg middag med en herlig gjeng! Denne gjengen bestod av 3 tyskere, 2 braselianere og Camilla. Har ikke ledd så mye på lenge :D

Nå er jeg supersliten btw... Klokka er bare 6.45 pm her i New Jersey, men hjemme er den 00.45 am! Rart å tenke på.. Men nå skal jeg ta meg en dusj, slappe av litt og gå ned til Camilla :) Så satser på å få oppdatert dere så fort som mulig. Må bare skaffe meg adapter. Men vi skal på guidet tur inn til New york i morgen, så ordner det vel der.